Klanten vertellen

KLANTEN VERTELLEN #4

Ik werk dagelijks met mijn Apple Imac en als fiscalist maak ik gebruik van diverse software programma’s. Mijn collega’s werken met dezelfde programma’s op hun Windows PC en bij het delen van bestanden gaf dit in het verleden nog wel eens problemen. Nu ik met de Cloud PC werk heb ik een Windows PC tot mijn beschikking op mijn eigen Apple Imac wel zo makkelijk.

In het gesprek met Danego werden mij al de vele voordelen van de Cloud PC duidelijk maar in de praktijk kwamen er eigenlijk alleen nog maar meer voordelen aan het licht.

  • De Cloud PC is overal te gebruiken en op ieder systeem. Op het kantoor op mijn eigen werkstation.
  • Onderweg of bij een klant met mijn Macbook Pro kan ik zonder problemen bij al mijn gedeelde software en bestanden.
  • De werkomgeving en het gebruik zijn exact gelijk aan het gebruik van een Windows PC of werkstation. Kun je met Windows werken dan vraagt het werken met de Cloud PC geen enkele aanpassing.
  • Ik zie het ook als kosten efficiëntie aangezien je telkens op dezelfde Cloud PC werkt. Het is niet nodig om upgrades of updates aan te schaffen. Komt er een nieuwe versie van Windows uit dan wordt dit automatisch op de achtergrond bijgewerkt.

Dit zijn maar een paar voordelen van de Cloud PC maar eigenlijk moet je het zien en ervaren. Wat betreft de voorlichting en dienstverlening van Danego kan ik heel duidelijk zijn. Die was zoals altijd duidelijk en de realisatie was snel en efficiënt en daar hou ik van.

De Cloud PC is op afstand geïnstalleerd en dit was snel geregeld. In praktisch opzicht is het sneller geregeld dan het aanschaffen van een PC en alles te installeren. Mijn ervaring is dat er geen nadelig verschil zit tussen het werken met een “normale” PC of een Cloud PC.

En loopt de software ooit eens vast dan regelt de support van Danego dat het wordt opgelost meestal zelfs nog terwijl je met ze aan de telefoon bent. Ook zijn ze bereid om de kleine tips en trucs met je te delen zodat je de volgende keer zelf het probleem op kunt lossen.

“Dit is nog eens klantvriendelijkheid!” 

mr. Patrick E.J. van der Putten (fiscalist)

 

Neem contact op

Protonenlaan 28
5405 NE  Uden

0413 – 782 782
contact@danego.nl
 www.danego.nl

Neem contact op

Protonenlaan 28
5405 NE  Uden

0413 – 782 782
contact@danego.nl
 www.danego.nl

KLANTEN VERTELLEN #3

VGN Group Microsoft 365 Migratie

“Vanaf het begin is voor ons duidelijk geweest hoe de stappen van de migratie zouden verlopen, Danego heeft ons vooraf goed ingelicht waardoor we wisten waar we aan toe waren.

Ze hebben geluisterd naar onze wensen omtrent de manier van werken en veiligheid en dit voor ons op die manier ingericht. Op de dag van migratie hebben alle medewerkers uitleg gehad en werd alles ingeregeld zoals de persoon in kwestie wilde werken. Het was voor ons geen hele grote wijziging echter zijn er een aantal kleine zaken die toch net even iets anders werken dan voorheen, dat is wennen voor ons maar bij Danego denken ze mee om te kijken hoe we het op een andere manier kunnen aanpakken en anticiperen snel op onze vragen.

De dagen na de migratie konden we met vragen iedere keer bellen de nazorg was wat ons betreft perfect!”

Lees onze blog voor de volledige informatie omtrent deze migratie van de werkomgeving naar Microsoft 365 van VGN Group 

 

 

KLANTEN VERTELLEN #2

Alweer wat jaartjes geleden werden we in november gebeld, een brug in West-Brabant kon niet meer op afstand worden bediend. Blikseminslag had de ISDN router verwoest en daarmee ook de verbinding met de bedienpost. We kwamen in beeld nadat er door een collega bedrijf meteen met spoed nieuwe ADSL lijnen waren aangeleverd met nieuwe routers maar er nog steeds geen communicatie mogelijk was tussen de brug en de bedienpost.

De communicatie tussen de 2 routers met VPN werd steeds onderbroken waardoor de brug handmatig moest worden bediend. We zijn op zoek gegaan naar zoveel mogelijk informatie over het systeem in de bedienpost en het systeem onder de brug. Veel documentatie was niet direct voor handen maar door zaken in kaart te brengen konden we zien dat er 2 verschillende dataverbindingen nodig waren om het volledige systeem te laten werken.

Enerzijds was er een videostream die liep van de brug naar de bedieningspost en vanuit de bedieningspost moest er een bedieningssignaal komen naar de brug toe.  De videostream bleek van essentieel belang want als deze niet liep werd de bediening geblokkeerd.

Uiteindelijk kon de geleverde router dit niet verwerken en hebben we gekozen voor een ander merk router deze kon wel met de 2 verbindingen overweg en zorgde voor de juiste afhandeling van beide signalen.

Emiel heeft wat tijd onder de brug doorgebracht, maar uiteindelijk is het gelukt en kon de brug weer op de juiste manier worden bediend. En is hij een paar maanden later nog eens een paar keer betrokken geweest bij het oplossen van “brug-problemen”.

Neem contact op

Protonenlaan 28
5405 NE  Uden

0413 – 782 782
contact@danego.nl
 www.danego.nl

Neem contact op

Protonenlaan 28
5405 NE  Uden

0413 – 782 782
contact@danego.nl
 www.danego.nl

KLANTEN VERTELLEN #1

** Onderstaand bericht werd intern verstuurd binnen de organisatie van een klant van ons. Zij hebben ons gevraagd om dit verhaal anoniem te delen**

Collega’s,

Even een positief geluid.

Afgelopen nacht, lang bezig geweest. Totdat ik rond 2 uur een glas drinken omstootte . . op mn laptop . . in no time was alle wijn erin en niets meer te zien, zo’n toetsenbord loopt goed door kan ik je vertellen. Ja ja, ter afsluiting van de dag mocht ik een glaasje. Letterlijk niets meer te zien want ook in no time ging ’t beeldscherm uit.

Laptop op z’n kant, glas eronder en klaar is Kees, dacht ik, hoopte ik. Niet dus.

Ook vanmorgen vroeg, ’t ding deed niets meer. Ik in alle staten, “ik sla álles toch goed op!?! M’n mail (historie)!?! Helluup!!”

Om 12 uur had ik afgesproken bij Danego, mijn reserve laptop mee. Die ik nog steeds niet zo had geconfigureerd zodat ik naadloos door had gekund. . .

Voor Danego een fluitje van een cent. Alles inderdaad goed opgeslagen en ook met de mail was niets mis mee. Een uur later ging ik de deur uit, niets aan de hand meer, ik enorm opgelucht!!

Ieder zijn vak, ik weet het, maar wat geweldig wat zij kunnen. In zo’n korte tijd, in alle rust. Top!

De, nu oude, laptop? Die is in een minuut afgeschreven. De harde schijf eruit, staat alleen op wat ook al in de cloud staat, dus hoef niets te resetten. De wijn was nog deels zichtbaar en te ruiken en de accu stond bol. Daar was Danego overigens voorzichtig mee, kan blijkbaar exploderen. Laptop kon in de container. Er komt een nieuwe reserve, die wél meteen goed wordt ingericht.

De moraal van het verhaal, pas op met drank deze dagen! En anders, hou het telefoonnummer van Danego bij de hand, ze zitten in Uden.